دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

آمار نشان می‌دهد که سیتی از محل خرید و فروش و دخل‌وخرج در نقل‌وانتقالات ۶۳۱میلیون یورو ضرر کرده است.

پپ

همشهری آنلاین- اخیرا نموداری از عملکرد مالی منفی باشگاه‌های بزرگ ظرف ده سال اخیر در خرید و فروش بازیکنان منتشر شده که منچسترسیتی با ۶۳۱میلیون یورو ضرر در صدر جدول قرار دارد. گواردیولا که بالای یک میلیارد یورو در تیم‌های مختلف بازیکن خریده، عامل اصلی این زیان در کنار جاه‌طلبی شیخ منصور اماراتی است. گواردیولا بیشتر خریدهای سال‌های اخیر خود را صرف خط دفاعی کرده.

این آمار نشان می‌دهد که سیتی از محل خرید و فروش و دخل‌وخرج در نقل‌وانتقالات ۶۳۱میلیون یورو ضرر کرده است. منچستریونایتد با خریدهای عجیبی که در دوره مورینیو انجام شد و البته مگوایر که لقب گران‌ترین مدافع تاریخ را به خود اختصاص داد، با تراز منفی ۵۸۶میلیون یورو در رتبه دوم قرار دارد، بالاتر از بارسلونا با ۴۷۱میلیون یورو زیان. بارسا پس از جدایی نیمار با عصبانیت وارد بازار نقل‌وانتقالات شد و خریدهای بی‌مورد و ریخت‌وپاش زیادی کرد.

آنها دمبله، کوتینیو، گریزمان، دی‌یونگ و... را با قیمت‌های سرسام‌آوری خریدند و البته ۵۵۰میلیون هم فقط در سه سال به پای مسی ریختند تا در خطر ورشکستگی قرار بگیرد. پاری‌سن‌ژرمن، اینترمیلان، اورتون،‌استون‌ویلا، میلان و چلسی رده‌های بعدی تا پله دهم جدول را به خود اختصاص داده‌اند و بین ده باشگاه اول لیست زیان‌ده‌ها نامی از رئال مادرید به چشم نمی‌خورد. دلیل جایگاه پایین چلسی با تنها -۳۰۶میلیون یورو زیان این است که آنها به‌موقع ستاره‌هایی هم مثل ادن آزار را فروختند. رئال مادرید هم دو پنجره نقل‌وانتقالاتی از خرید بازیکن محروم بود و فلورنتینو پرس در دوره زیدان غیر از تابستان سال قبل که ۳۰۰میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرد، از خرید فراری بود و برای همین است که رئال کم‌تر از دیگران از لحاظ خرید و فروش بازیکن زیان دید.

کد خبر 585158

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha